fredag 9 juni 2017

Tävlingssäsongen i full gång

Full fart som vanligt!
För en vecka sedan kom jag hem från Schweiz och årets två första tävlingar. Som vanligt när man kommer ner och ska tävla i Schweiz kan man förvänta sig bra arrangerade tävlingar och oftast riktigt bra motstånd. Detta gällde även i år då tävlingarna gick i en liten stad intill Bodensjön som heter Arbon. Arbon är välkänt bland internationella rullstolsfriidrottare då den är känd som världens snabbaste bana och det visade den åter igen med alla världsrekord som sattes under tävlingarna.

För min del var det första tävlingarna på nästan ett år och med det i åtanke så var starten på säsongen riktigt bra. Lite ändringar har jag gjort sedan dess och redan på tisdag har jag min nästa tävling i Finland där jag kommer köra samma distanser som på VM, 100m och 200m.

Årets VM går i London, på samma bana som Paralympics 2012 avgjordes. Det är hittills den häftigaste tävling jag varit med om och jag tror att årets VM inte kommer långt efter på den listan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar