onsdag 22 mars 2017

Träningen rullar på

Precis igång med andra träningsveckan efter min envisa förkylning och den värsta träningsvärken börjar lägga sig. Mycket spännande saker som kommer hända de närmsta veckorna då jag har en ny tävlingsstol på gång. Med den kommer det många timmar av testande och teknikkörning. Det kommer bli tufft men otroligt roligt att försöka få ordning på allt inför min tävlingsstart för året, om ungefär två månader. Då bär det av ner till Schweiz och en av världens absolut snabbaste friidrottsbanor för rullstolar. Väl där så ska jag göra allt jag kan för att kvala in till VM i juli, på så många distanser som möjligt.

Efter Schweiz kommer jag köra en av väldigt få tävlingar i Sverige, närmare bestämt i Skara. Där har de också en riktigt hård och fin bana. Det är ju just hårda banor vi rullstolsåkare letar efter. Ju hårdare desto bättre.

Så en del förändringar de närmsta veckorna och det kommer bli väldigt mycket tid i stolen, tur att det är bland det bästa jag vet.

                                                              Min nya tävlingsrullstol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar